No ens podem quedar a casa

Article d’opinió de Andreu Bernabeu, membre de la candidatura de Podem Alcoi

Molta gent em pregunta: “Com és que , sent tan jove, t’has decidit a donar el pas i formar part de la candidatura de Podem Alcoi?” Jo responc: “Per salut democràtica. Si nosaltres no fem política, algú la farà per nosaltres, i molt probablement, contra nosaltres.”

Totes les eleccions tenen característiques especials, però mai hi havia hagut una fragmentació parlamentària tan àmplia, amb un bloc reaccionari format pel PP, el partit més corrupte d’Europa, VOX, una escissió ultra del mateix PP, i Ciudadanos, el partit del IBEX 35. I trobem a un PSOE que “donde dije digo, digo Diego”, i que no és suficientment valent per fer canvis reals, canvis profunds.

Tradicionalment el vot jove és el més abstencionista, però hem vist un 8M on gran quantitat de dones joves sense por van eixir al carrer, un octau aniversari del 15M, on s’ha posat sobre la taula que planeta només en tenim un i que necessitem urgentment un nou model productiu sostenible, i és cosa de tots i totes fer un país on el feminisme i l’ecologisme siguen els eixos principals per a una societat més justa.

Si d’alguna cosa hem d’estar orgulloses en Podem, és de la creació de mecanismes de participació ciutadana que permeten construir entre totes ciutats més amables que cuiden a les persones. I la nostra veu importa, hem de ser escoltades, ja que som agents actius del canvi i estem impregnades de les necessitats de la nostra ciutat, submergides en una precarietat endèmica que ens ofega. Per això en Podem Alcoi considerem fonamental que des de l’Administració pública es fomente la creació de llocs de treball de qualitat per als més joves, així com espais d’oci i culturals.

A aquestes eleccions no només ens juguem els quatre anys vinents, ens juguem el futur, les pròximes dècades. És per això que no ens podem quedar a casa, hem d’animar a la participació, hem de parlar amb tothom, la família, els amics i les amigues, els companys i les companyes de classe…

Anem a construir entre tots i totes l’Alcoi que volem. Perquè aquestes eleccions, la història l’escrius tu.

Andreu Bernabeu, membre de la candidatura de Podem Alcoi